Jatkan hammashoidon tilanteesta. Aiempaan kirjoitukseeni voit tutustua tämän linkin kautta: Kiireettömän hoidon ajanvarauksen on toimittava – Ulla Kaukola
Meillä oli eilen 21.4.2022 valtuuston kyselytunti. Kysyin siellä kiireettömän hammashoidon tilanteesta.
Apulaiskaupunginjohtaja Aronkydön vastauksen mukaan takaisinsoittoa odottaa tällä hetkellä 1 800 ihmistä. Ajan saa noin 5 kuukauden päähän, sitten kun saa. Ja takaisin soitetaan yhden kerran uudelleen, mikäli asiakas ei ensimmäisellä kerralla vastaa. Tosin totesi, että välttämättä aina ei ole soitettu kahta kertaa, kuten ei olekaan (oma huomio). Palvelusetelit ovat tulossa käyttöön ilmeisesti touko-kesäkuussa.
Tilanne on valitettava, mutta toivottavasti paranemaan päin. Kuntalaisille on kuitenkin uskallettava tiedottaa asiasta rehellisesti. Nettisivuilla lukee yhä ”soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian”. Itse olen nyt odottanut 16 päivää. Lasketaanko se aikaraamiin mahdollisimman pian?
Kuntalainen voi ottaa yhteyttä myös sähköisesti eli Maisan kautta. Laitoin viimeisimmän viestin 8.4. Maisaan. Sielläkin lukee, että ”Ammattilaiset vastaavat viestiisi mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa”. Nyt on 22.4. – kukaan ei ole vastannut viestiini, on kulunut kaksi viikkoa. Tosin 11.4. on merkintä, että ammattihenkilö on tarkastellut viestiäni. Laitoin tänä aamuna viestin apulaiskaupunginjohtaja Aronkydölle ja suun terveydenhuollon johtajalle Salusjärvi-Juopperille ja toivoin rehellistä ja ajantasaista tiedottamista tilanteesta.
Salusjärvi-Juopperi vastasi, kiitti asian esille ottamisesta ja totesi, että on syytä tarkentaa nettisivujen sisältöä.
On tässä tekemistä, että saadaan hammashoito Vantaalla kuntoon.