TELAn kokouksesta mielenkiintoista 29.10.2013

29.10. 2013

http://kartta.vantaa.fi

Tutustukaa, jos ette ole tutustuneet, sivuun http://kartta.vantaa.fi/. Näette sieltä kohdasta ”hankkeet” esim. vireillä olevat kaavat, kohdasta ”kartat” ajantasa-asemakaavat, kohdasta ”rakentaminen” rakennusluvat, kohdasta ”perusrekisteritiedot” kaupungin maaomistuksen. Siellä on myös mielenkiintoiset historialliset kartat Vantaasta vuosilta 1958 ja 1967. Kartalla voi liikkua ”raahaamalla”. Ja tässä on vielä ohjeet kartan käyttöön:

http://www.vantaa.fi/fi/asuminen_ja_rakentaminen/maanmittauspalvelut/paikkatietojarjestelma/kartta_vantaa_fi/ohjeita

http://www.vantaa.fi/fi/asuminen_ja_rakentaminen/maanmittauspalvelut/paikkatietojarjestelma/kartta_vantaa_fi/ohjeita/kaavoitus

Liikenneonnettomuudet Vantaalla

Vantaan pahin liikenneonnettomuuspaikka (2012) on yhä Vihdintien ja Rajatorpantien risteys, jossa loukkantumisia tapahtui 13 ja omaisuusvahinkoja 20. Listalla viidentenä on Vihdintie-Ainontie (9 + 17) ja viidentenätoista Rajatorpantien-Vapaalantien -risteys (4 + 17).

Yhden henkilövahingon kustannus on lähes puoli miljoonaa ja omaisuuvahingon noin 3 000 euroa.

Kysyin kokouksessa:

1. Mikä on Martinlaakson uimahallin tämänhetkinen tilanne?

Vastaus (lisätty 7.11.): Elokuun puolivälistä asti suljettuna olleen Martinlaakson uimahallin korjaustarveselvitys on valmistunut.  Nyt tehtyjen tarkempien tutkimusten ja selvitysten mukaan katto ei ole romahtamisvaarassa ja halli olisi vielä korjattavissa käyttökuntoon.

Välttämättömät korjaustarpeet kohdistuvat hallin kattorakenteisiin sekä vedenkäsittelyjärjestelmään. Yli 40 vuotta käytössä olleen uimahallin lähiajan korjaustyöt vaatisivat korjaustavasta riippuen 1-2 miljoonaa euroa, eikä tarvittava määräraha sisälly kaupungin ensi vuoden investointiesitykseen. Tämän lisäksi korjaustarpeita jäisi vielä tuleville vuosille lisää, mikäli halli aiotaan säilyttää pidempään.

Korjaustöiden aloittaminen edellyttää tarkempaa suunnittelua, jolloin myös toimenpiteiden kustannukset tarkentuvat. Lopullinen tarveselvitys ja toimenpidesuunnitelma vahvistetaan myöhemmin, kun mm. taloudelliset mahdollisuudet hallin korjaamiseksi on tarkistettu.

2. Havukosken koulun sisäilmaongelmat: Mistä on kyse, mitä tehdään ja millä aikataululla?
Aiheutuuko sisäilmasta terveysongelmia, kuten esim. Vantaan Sanomissa on
mainittu? Vastaus tulee kirjallisena myöhemmin.

3. Rajatorpantien kevyenliikenteen tie väliltä Terhotie-Hämeenkyläntie on ollut poikki jo pitkään ja kiertotie on kohtuuton eivätkä ihmiset sitä sen vuoksi käytä. Milloin kevyenliikenteen tie valmistuu ja mikäli se ei pian valmistu, niin Rajatorpantien varteen on saatava väliaikainen kevyenliikenteen tie käyttöön. Vastaus tulee myöhemmin.

4. Hämeenkyläntiellä (Rajatorpantieltä Hämevaaraan päin) on poistettu pitkältä matkalta katuvalotolpat ja tie on aivan pimeä. Mitä on tehtävissä? Vastaus tulee myöhemmin.

 

Tags

Lähetä kommentti

  • %s ei julkaista